تبلیغات
هنر معاصر - علیرضا سمیع آذر در بازگشت از امریكا

علیرضا سمیع آذر در بازگشت از امریكا

نویسنده :solmaz nilineshan
تاریخ:یکشنبه 22 شهریور 1388-ساعت 22 و 50 دقیقه و 13 ثانیه

<a href=

    علیرضا سمیع آذر تاكید دارد كه توجه اروپا و امریكا به هنر خاورمیانه ، اسلام و ایران معطوف شده است و برپایی نمایشگاه های هنر ایران ، اسلام و خاورمیانه در موزه ها و مراكز بزرگ و هنری دنیا گواهی بر این مدعاست .
    این كارشناس هنری و سرپرست سابق موزه هنرهای معاصر تهران كه به عنوان سخنران در سمپوزیوم و نمایشگاهی با عنوان «بدون مرز: 17 راه نگاه كردن » كه دربرگیرنده آثار 17 هنرمند مسلمانی است كه در جوامع غربی زندگی می كنند، شركت كرده است ، در گفت وگو با ایسنا، دلیل این امر را ناشی از رشد طبیعی هنر در جوامع اسلامی دانست و تصریح كرد كه جریان های هنری در غرب تا حدی توقف پیدا كرده اند.
    به اعتقاد وی در غرب ، حدود یك دهه ، پدیده قابل توجهی به ظهور نرسیده است .
    سمیع آذر كه بتازگی از نیویورك كه به عنوان مهد هنر معاصر و مدرن غرب توصیف می شود بازگشته است ، گفت كه شاهد بوده آنجا هیچ پدیده نوظهوری كه متعلق به 10 سال اخیر باشد، اتفاق نمی افتد.
    وی سپس چنین استدلال كرد كه بطور طبیعی چشم جهان هنر، به دنبال پدیده های نوظهور است ؛ بنابراین آنها نیز پدیده ها را در شرق آسیا چین ، كشورهای خاورمیانه و اسلامی جست وجو می كنند.
    به گمان او برپایی نمایشگاهی از آثار هنرمندان مسلمان در موزه هنر مدرن نیویورك در نوع خود اتفاق بی نظیری بوده است ؛ چراكه هرگز یك موزه تراز اول جهانی كه تقریبا مهمترین جنبش های هنری مهم قرن از این موزه به دنیا معرفی شدند، توجهی به هنر كشورهای اسلامی و خاورمیانه نداشته است ، اگر هم گاهی هنرمندی حاضر می شد، به صورت انفرادی در یك نمایشگاه جمعی شركت می كرد.
    وی اضافه كرد، نمایشگاه كلمه در هنر خاورمیانه هم كه در بریتیش میوزم برپا شده ، تایید دیگری بر این مدعاست كه جهان هنر در پی پدیده های جدیدی است .
    به اعتقاد این مدرس دانشگاه ، همه اینها اعتراف به این واقعیت است كه جریان مهم و قابل توجهی در دنیا هست كه به هرحال در جوامع اسلامی ریشه دارد.



داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر